Gå videre til hovedindholdet

Planer...

Madplaner.
Ikke nogle fancy nogen, men bare en husker til når man kl. 17 står og ikke kan finde på.. Og til hvad der skal hives ud af fryseren om morgenen... 

 jeg har aldrig rigtig fået det til at virke... Men iaftes fik jeg da lavet en for den kommende uge, sammen med en indkøbsliste og intentionen om at jeg næste fredag aften skal lave fortsættelsen... Måske det er fordi jeg har haft fri fra arbejde siden d. 19. Dec at jeg er optimistisk.. Og det hele fordi der i min nye familie kalender en en tom kolonne tilegnet mad.. Også fordi jeg gerne vil spise lidt sundere og mindre end her i ferien, hvor der har været alt for meget fri godter og til nytår og deromkring fri chips.... Jeg har siden starten af august tabt 6 kg ved hjælp af en kostomlægning der hedder sense.dk spis med fornuft. Og de kg går hurtigt på igen hvis ikke jeg fortsætter stilen, med kun at spise når jeg er sulten og spise så blodsukkeret ikke straks derefter kræver mere.. Om jeg nogensinde når ned på det jeg vejede kort efter jeg fik Josefine vides ikke, men et bmi under 25 vil jo være at foretrække... For de sygdomme der især ligger i min mors familie når man bliver gammel kan man jo selv rokke lidt ved, hvis man har energien vel at mærke... Nu om dage kan vi ikke påstå at vi ikke har viden ihvertfald... Tværtimod synes jeg al den sundhedsviden er med til at man slår sig i hovedet med alt det man ikke får gjort korrekt for sit eget bedste. Men alternativet til at få bevæget sig og få taget lidt kilo af har jeg heller ikke lyst til, for slidgigt i knæ og fødder bliver ikke bedre af at slæbe 20 kg for meget...

Så nu vil jeg finde lidt morgenmad frem og kigge lidt ud på,solen der toner frem....og nyde at det er weekend..

Kommentarer

  1. Godt nytår!
    En god start kan ingen tage fra dig, og det lyder fint med sådan en hjælpsom kalender der ligefrem har en kolonne til mad! Held og lykke med det.

    SvarSlet
    Svar
    1. Nemlig, og måske det bliver en succes, under alle omstændigheder en hjælp

      Slet
  2. Det lyder som nogle gode intentioner du har(det er bedre at forsøge end at lade være....) for ja,det er skisme svært at bibeholde geisten til et sundere liv, når hverdagen begynder(taler af egen erfaring;0)Tænker bare det er vigtig ikke opgive at forsøge og huske at "klappe dig selv på skulderen"over alt det der lykkes-i stedet for at fokuserer på det modsatte(det kan jeg selv være slem til;0)
    Rigtig god dag til dig:0)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja jeg fortæller mig selv at de positive gevinster ved madplan er store- bl.a. at det ikke er så træls at lave mad hver dag, at det er nemt bare at slå op på en opskrift og gøre hvad der står og det bliver også enklere at købe ind- for man skal bare finde det på listen- behøver ikke overveje så meget mens man er i butikken:-)

      Slet
  3. Åh madplaner er bare sådan en god idé. Jeg har aldrig kunnet få det til at fungere. Både det der med at skulle købe ind til så lang tid (selvom det virkelig modvirker impulskøb) og så at 'overholde' madplanen. Så jeg beundrer dem der kan. Her er det store sager, hvis vi kender menuen inden kl. 16 (altså til samme aften). Ja, der er virkelig plads til forbedring.
    I øvrigt ... hvor er du sej med din nye livsstil. Der kunne en anden een nok også trænge ;o)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg hader at købe ind- men med en indkøbsseddel lavet ud fra madplane- altså skrevet samtidig med at jeg finder på hvad vi skal have- og sætter sedler i opskriftsbogen, så er også indkøb nemmere... indtil videre fungerer det- og der er gået 1½ uge Jubii!

      Slet
  4. Jeg nåede aldrig så langt, mens jeg arbejdede - syntes det var langt nemmere lige at hoppe ind i supermarkedet, som jeg jo alligevel kom lige forbi ...
    Nu, hvor vi er flyttet, så vi har 20 km til den butik, jeg helst vil handle i, er det slut! Jeg har lavet madplaner, og jeg er lykkedes med dem. Hvor er det dog nemt, når de først er lagt, og der er købt ind. Men det er stadig svært at få dem lagt ...
    Jeg krydser fingre for, at du kan blive ved med dine madplaner.

    SvarSlet
    Svar
    1. ja synes bare ikke jeg har tid til at handle når kl er 17 og jeg når hen til butikkerne og vi alle gerne bare vil hjem.. ja det er nemlig det med at sætte sig og hygge med at lave dem der er svært ... jeg krydser også!

      Slet

Send en kommentar

Populære opslag fra denne blog

Genbrugsfund II

Kan det kaldes genbrug når tingene aldrig har været brugt? Ja jeg har i hvert fald fundet disse to kuglelamper i min fars depot. De lå i original indpakningen fra 1975 hvor vi flyttede.... Så hvor de skulle have hængt i min barndom vides ikke... Men Pernille ønsker sig grønne loftslamper og disse to er klar til at putte i fatningen og hænge op.... Måske en gang i løbet af idag, mens malingen tørrer på kommoden jeg skal til at grunde om lidt..

Projekttasker til salg: #dreamknitbag på instagram

Så kommer der lidt liv her på bloggen igen- lang pause og nu kommer jeg til at linke til Instagram hvor min konto er @keep_dream_knitting #dreamknitbag   på Instagram er der jeg viser de projekttasker jeg syer og sælger hvis nogen synes om dem. Skriv en pb på Instagram så finder vi ud af farver og størrelser osv. Lille model: Jeg laver en lille handy version jeg kalder for Knit'nwalk størrelsen som lige passer til at hænge over armen og med en strømpe eller hue i. Den er ca 13 bred, 8 dyb og 24-25 cm høj. Intro pris 75 kr :-) Pris 95 kr. Posen er uden lynlås så intet hænger i. Jeg syer taskerne i stof fra mit stoflager som hovedsageligt består af vintage og upcycklede stoffer som er købt i genbrug eller arvet fra familie og venner. Det sjove ved at sy taskerne er at sætte farverne sammen- og få det til at spille med de materialer jeg har på lager. Medium: Udover denne størrelse laver jeg også en lidt større model som nemt rummer A4 opskriften og et par nøgler garn

kold i r...n

dette stemningsbillede kan vist godt bruges til dagens stemning... godt jeg skal til boldtræning i eftermiddag- der plejer vi at grine rigtig meget- og det bliver skønt til en afveksling..... altså fra resten af dagen- ikke resten af mit liv vel ,-)