Gå videre til hovedindholdet

Duft og farver og fremtidsdrømme....


De små frø jeg såede i vindueskarmen i påsken myldrer nu frem med farvestrålende blomster og ærteblomsterne afgiver den skønneste duft. Gid den duft kunne gemmes til vinter ! 
Så de stille morgener, efter badet og inden resten af familien giver lyd fra sig bruger jeg lige på at vende ud omkring mine krukker og nippe lidt af derfra. Jo flere ærteblomster man tager jo flere skyder planten, så pigerne plukker også flittigt derude. Zinniaerne ved jeg ikke om de skyder igen, men jeg synes det ser ud til at de deler sig der hvor man har klippet tidligere. Utroligt at der i de samme planter findes så stor farvevariation.

Jeg nyder at luften er frisk herude på terrassen og at dagen er ny og ubrugt. Den skal bruges på arbejde med en køretur og møde på vestfyn, og lur mig om ikke aftenen skal bruges til noget med at tømme eller fylde flyttekasser. 
Vi tager flytningen i bidder og indtil væggene har fået et lag hvidt i det nye hus, kan der kun flyttes ind i skabene og i skuret... Hvilket vi gør. Vi har som en del af det der skal ændres ved indflytning valgt at få en anlægsgartner til at klippe hæk og luge og ordne kanter. Han var der igår. Det er luksus! Hold fast hvor blev det fint iaftes, da jeg havde fjernet affaldet og slået den nye græsplæne. Der er masser af lavendel i den nye have, lidt roser og et par æbletræer og lupiner og dem elsker jeg, selv om de ser sølle ud lige nu... Så mon ikke der i fremtiden også bliver plads til små morgenture i det grønne. Det er jeg ret sikker på ... 

Hav en dejlig dag!






Nedenfor er det lilla storkenæb der blomstrer... Det er også en yndling her, den håber jeg at få flere af fremover :-)

Kommentarer

  1. Hvor ser det fint ud. Hvor skal I flytte hen? Det har jeg slet ikke læst om.
    K.h.
    Christina

    SvarSlet
    Svar
    1. Vi har jo boet til leje siden sidste forår, så vi er endt med et hus der var til salg næsten nabo hertil.

      Slet
  2. Svar
    1. Ja d. 18.8 skal vi være ude, men da det kun er 70 meter kan vi tage det i bidder :-)

      Slet
  3. Smukke blomster dem kan man ikke få for mange af. Tillykke med hus købet og det lyder jo som om i havde en skøn ferie. Håber snart vi får tid til at mødes så jeg kan se det nye palads og høre lidt om at leje campingvogn, det overvejer vi nemmelig næste år.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak jeannet, det har vi jo talt om længe :-) det med hus... Ja vi må lige lave en aftale om ikke så længe, og så udveksle lidt feriestemning mv :-)

      Slet
  4. Tillykke med huskøbet. Det var også nyt for mig :) fedt kvarter i har købt i!
    - og sikke en masse skønne blomster. men blomstrer de først nu efter at være sået i Påsken? Det ville jeg slet ikke have tålmodighed til ... vildt altså!

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja det med huset faldt endeligt på plads lige inden vores ferie og jeg skrev om det i det megalange indlæg lige da vi kom hjem fra ferie...men det er godt gemt længe nede i teksten... ja mht stedet vil vi jo gerne blive af hensyn til skole osv... jeg kan opmuntre dig med at nogle af de andre frø har blomstret længe... så de her er nok bare lidt sene..

      Slet
  5. Stort tillykke med huskøbet.
    Der er nu noget helt særligt over at være husejere frem for lejere - man behøver ikke spørge om noget, og man skal ikke tænke over, at det skal efterlades i en bestemt tilstand :-)
    Kan finde lidt akeleje-frø fra til dig, hvis du har lyst til dem i jeres nye have?

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja tak ketty, er sikker på akelejer vil være fine i enden (af haven :-) langs bøgehækken..

      Slet

Send en kommentar

Populære opslag fra denne blog

Genbrugsfund II

Kan det kaldes genbrug når tingene aldrig har været brugt? Ja jeg har i hvert fald fundet disse to kuglelamper i min fars depot. De lå i original indpakningen fra 1975 hvor vi flyttede.... Så hvor de skulle have hængt i min barndom vides ikke... Men Pernille ønsker sig grønne loftslamper og disse to er klar til at putte i fatningen og hænge op.... Måske en gang i løbet af idag, mens malingen tørrer på kommoden jeg skal til at grunde om lidt..

Projekttasker til salg: #dreamknitbag på instagram

Så kommer der lidt liv her på bloggen igen- lang pause og nu kommer jeg til at linke til Instagram hvor min konto er @keep_dream_knitting #dreamknitbag   på Instagram er der jeg viser de projekttasker jeg syer og sælger hvis nogen synes om dem. Skriv en pb på Instagram så finder vi ud af farver og størrelser osv. Lille model: Jeg laver en lille handy version jeg kalder for Knit'nwalk størrelsen som lige passer til at hænge over armen og med en strømpe eller hue i. Den er ca 13 bred, 8 dyb og 24-25 cm høj. Intro pris 75 kr :-) Pris 95 kr. Posen er uden lynlås så intet hænger i. Jeg syer taskerne i stof fra mit stoflager som hovedsageligt består af vintage og upcycklede stoffer som er købt i genbrug eller arvet fra familie og venner. Det sjove ved at sy taskerne er at sætte farverne sammen- og få det til at spille med de materialer jeg har på lager. Medium: Udover denne størrelse laver jeg også en lidt større model som nemt rummer A4 opskriften og et par nøgler garn

kold i r...n

dette stemningsbillede kan vist godt bruges til dagens stemning... godt jeg skal til boldtræning i eftermiddag- der plejer vi at grine rigtig meget- og det bliver skønt til en afveksling..... altså fra resten af dagen- ikke resten af mit liv vel ,-)