Gå videre til hovedindholdet

Pigejakke testet af en sommerfugl

Jeg har syet linningen i 5 gange idag på syskolen hos marapytta inden det blev acceptabelt... Nu mangler jeg at gøre manchetterne færdige med elastik. De er lidt lange i ærmerne til Pernille, men med elastik i tror jeg det går. Det er en rigtig forårsjakke og hun glæder sig til at bruge den til hendes fødselsdag om under 2 uger... Håber vejret passer til jakken til den tid.
Testningen foregik i sofaen, samtidig med indtag af kakao m.m...
Jeg startede dagen uden kaffe og har forsøgt at indhente det siden, men er totalt sløv idag , godt jeg havde fri, selv om jeg fik ordnet for lidt.

Kan mærke at tanker om flytning og oplæring af ny kollega og overdragelse af projekter fylder mere end godt er. Heldigvis ringede pladsanvisningen og der er mini-SFO til Pernille fra 1.maj...ikke så fedt at starte i børnehave og så i skole 3 mdr efter..







Kommentarer

  1. Svar
    1. Mange tak Helle:-) jeg var overrasket over at det et hele 21 stykker stof plus lynlås i den...

      Slet
  2. Flot jakke. Krydser fingere for at det er vejr til sommerjakker på fødselsdagen :)

    SvarSlet
  3. Årh det er en flot jakke, heldige pige! Og hatten af for dig, der fortsætter indtil det er helt perfekt :o)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det blev det desværre ikke, men nogle gange må man øve sig og nogle flere...

      Slet
  4. The prettiest butterfly girl ever ;)

    SvarSlet
    Svar
    1. Thank-you susi:-) she was painted in kindergarden...

      Slet
  5. Skøn farve og søde detaljer du har ...

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak Pia, stoffet er bævernylon og det er desværre meget glat at sy i.

      Slet
  6. Ih hvor I hygger:-) Hvor er du sej at du kan sy sådan en flot jakke!
    K.h.
    Christina

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Christina, nu var Line fra syskolen der jo til at guide mig hele vejen, og det hat taget alt for lang tid, men håber jeg har lært lidt om manchetter..mv..

      Slet
  7. Super fin jakke! Men tager hatten af for den tålmodighed - 5 gange - seriøst! Tror jeg var stukket af fra det projekt! ;-)

    SvarSlet
  8. Jeg havde også lagt det og givet op, men vidste at når jeg kom hjem ville det ikke blive bedre... Så tog mig sammen og tænkte , gør lige som om du er på arbejde... Men man kan jo altid selv se det der er 1mm skævt..

    SvarSlet
  9. Skøn jakke til en skøn pige, og stort tillykke med SFO pladsen, så er hun alligevel ikke børnehavebarn efter flytning :-)

    SvarSlet

Send en kommentar

Populære opslag fra denne blog

Genbrugsfund II

Kan det kaldes genbrug når tingene aldrig har været brugt? Ja jeg har i hvert fald fundet disse to kuglelamper i min fars depot. De lå i original indpakningen fra 1975 hvor vi flyttede.... Så hvor de skulle have hængt i min barndom vides ikke... Men Pernille ønsker sig grønne loftslamper og disse to er klar til at putte i fatningen og hænge op.... Måske en gang i løbet af idag, mens malingen tørrer på kommoden jeg skal til at grunde om lidt..

Projekttasker til salg: #dreamknitbag på instagram

Så kommer der lidt liv her på bloggen igen- lang pause og nu kommer jeg til at linke til Instagram hvor min konto er @keep_dream_knitting #dreamknitbag   på Instagram er der jeg viser de projekttasker jeg syer og sælger hvis nogen synes om dem. Skriv en pb på Instagram så finder vi ud af farver og størrelser osv. Lille model: Jeg laver en lille handy version jeg kalder for Knit'nwalk størrelsen som lige passer til at hænge over armen og med en strømpe eller hue i. Den er ca 13 bred, 8 dyb og 24-25 cm høj. Intro pris 75 kr :-) Pris 95 kr. Posen er uden lynlås så intet hænger i. Jeg syer taskerne i stof fra mit stoflager som hovedsageligt består af vintage og upcycklede stoffer som er købt i genbrug eller arvet fra familie og venner. Det sjove ved at sy taskerne er at sætte farverne sammen- og få det til at spille med de materialer jeg har på lager. Medium: Udover denne størrelse laver jeg også en lidt større model som nemt rummer A4 opskriften og et par nøgler garn

kold i r...n

dette stemningsbillede kan vist godt bruges til dagens stemning... godt jeg skal til boldtræning i eftermiddag- der plejer vi at grine rigtig meget- og det bliver skønt til en afveksling..... altså fra resten af dagen- ikke resten af mit liv vel ,-)