Gå videre til hovedindholdet

vandsøjletryk 10.000- jeg siger det bare...

Der er ting her i livet som min mand og jeg kategoriserer som "need to know" og "nice to know"... og nu har jeg igen sat mig ind i et emne som jeg for et par år siden absolut ikke mente var relevant...(jo måske i forbindelse med indkøb af superlækkert udstyr til vandreturen i Nepal!) og det fortalte jeg min jævnaldrende barnfrie kvindelige single kollega igår..(hun funderer nemlig af og til over forskellene i vores liv) :-) Det gør jeg også...har trods alt været i hendes sko størstedelen af mit voksenliv...

Tilbage til sporet: Jeg har tjekket nettet en lille bitte smule omkring Colorkids flyverdragter... de første 5 vintre med børn er gået med arve flyverdragter- endda så dejligt rigeligt af dem- men i sommers "flottede" vi os / rettere jeg mig og købte en fin en sammen med noget andet børnenoget (betræk!!!!) på den blå avis- og i vores sommerferie blev det til en ny flyverdragt på udsalg... og for et par uger siden blev lagerstanden tjekket og jeg synes det var nogenlunde ok- lige indtil Josefine tager sin nye brugte og fine dragt på - og jeg kan se at hun altså er lidt større end str 104- og de 2 dragter i 110 som Pernille brugte sidste år begynder at være repareret rigeligt- og da Josefine så allerede på dag 2 ender dagen i næsten drivvåd dragt- og jeg forventer at det samme bliver tilfældet med dem på lager i 110- ja så tjekkede jeg selvfølgelig dba for Colorkids modeller med højt vandsøjletryk- hm- det er ikke dem der er i brugt avisen- tilgengæld fandt jeg så en på tilbud til 499 (sat ned fra 1000 kr) lige her...hos crazysport i Struer....

og den har bare at holde hende tør og varm hele sæsonen.....

så vandsøjletryk 10.000 kom bare an... øh.... håber at Pernille ikke sætter sig i alle vandpytter for jeg ved ikke lige hvor meget vand hendes sommerferietilbudsdragt og arvedragt i str 116 fra ukendt mærke kan klare...
Men sidste vinter gik hun kun i gummistøvler fordi de var pænere end de varme støvler............ hm imorges havde hun termostøvler på- til sine strømpebukser... håber hun har en god udjævning af kroppens temeraturer.. hun plejer ihvertfald at klage når hun fryser...
Men hvorfor er det at jeg en morgen som idag når vi er næsten ude af døren kommer i tanke om at det er nødvendigt med noget varmere på fødderne- og ikke kan huske hvor termostøvlerne er?
Sker der en ERASE ALL hver nat foroven? Eller er det det der med need to know og nice to know?

Jeg kan ihvertfald sige at der er rigtig meget at min tillærte viden fra de seneste 5½ år der allerede er gået godt i glemmebogen.....

Kommentarer

  1. Vi har også fået vinterudstyret på plads. Banditpigen er nu så stor at det hedder 2-delt skitøj istedet for flyverdragt - ja ja, der er mere du skal sætte dig ind i ;-)
    Men godt i løste vintergarderoben og at hun kan modstå et mindre vandfald... bare i alle tilfælde! : )

    SvarSlet
  2. Ha ha Liv- 2 delt skitøj- ups.... selvfølgelig! Ja jeg håber nu ikke på så store vandmængder- kan du give tips til hvordan man holder styr på alt det der skal være i garderobe n- altså ikke i institutionen- men herhjemme...

    SvarSlet
    Svar
    1. Handler det ikke bare om plads, Ellen K?
      Jeg har billige gennemsigtige kasser fra IKEA i et skab med tøj i større størrelser (en str. i hver kasse) til fremtiden. Vi arver lidt og køber frem på udsalg - og så gemmer vi det i kasserne.
      Sko, huer, vanter m.m. har vi i en stor kommode. En skuffe til hver.

      Slet
    2. Tark-(lyder lidt som fremtidsarvetøjslageret i et kælderskab)men jeg synes mest det er den daglige overtøjsgarderobe med regntøj, gummistøvler, vinterstøvler, flyverdragt og jakker der fylder for meget ved døren... vores entre er lille - det der fylder mest er en spindeltrappe til kælderen- hvis gelænder er et fint tøjstativ.. og så forsvinder vanterne derhen hvor de enlige sokker bor!

      Slet

Send en kommentar

Populære opslag fra denne blog

Genbrugsfund II

Kan det kaldes genbrug når tingene aldrig har været brugt? Ja jeg har i hvert fald fundet disse to kuglelamper i min fars depot. De lå i original indpakningen fra 1975 hvor vi flyttede.... Så hvor de skulle have hængt i min barndom vides ikke... Men Pernille ønsker sig grønne loftslamper og disse to er klar til at putte i fatningen og hænge op.... Måske en gang i løbet af idag, mens malingen tørrer på kommoden jeg skal til at grunde om lidt..

Projekttasker til salg: #dreamknitbag på instagram

Så kommer der lidt liv her på bloggen igen- lang pause og nu kommer jeg til at linke til Instagram hvor min konto er @keep_dream_knitting #dreamknitbag   på Instagram er der jeg viser de projekttasker jeg syer og sælger hvis nogen synes om dem. Skriv en pb på Instagram så finder vi ud af farver og størrelser osv. Lille model: Jeg laver en lille handy version jeg kalder for Knit'nwalk størrelsen som lige passer til at hænge over armen og med en strømpe eller hue i. Den er ca 13 bred, 8 dyb og 24-25 cm høj. Intro pris 75 kr :-) Pris 95 kr. Posen er uden lynlås så intet hænger i. Jeg syer taskerne i stof fra mit stoflager som hovedsageligt består af vintage og upcycklede stoffer som er købt i genbrug eller arvet fra familie og venner. Det sjove ved at sy taskerne er at sætte farverne sammen- og få det til at spille med de materialer jeg har på lager. Medium: Udover denne størrelse laver jeg også en lidt større model som nemt rummer A4 opskriften og et par nøgler garn

kold i r...n

dette stemningsbillede kan vist godt bruges til dagens stemning... godt jeg skal til boldtræning i eftermiddag- der plejer vi at grine rigtig meget- og det bliver skønt til en afveksling..... altså fra resten af dagen- ikke resten af mit liv vel ,-)