Gå videre til hovedindholdet

Fredag d. 1. December... Starter med ro i sjælen.

Hjemmearbejdsdag... 1. December.... Efter to uger meget på farten på job ( kom hjem kl 23.45 iaftes fra møde og  fejring af kollegas 10 års jubilæum i Kbh) er det så fredfyldte at sidde hjemme og skrive referater og besvare mails... Der var juleslik fra pigernes nisser, chokoladekalendre, adventslysene er klar, og her ti år senere begynder jeg at føle at traditionerne i min egenfamilie er kommet for at blive. Fornemmelsen af at gå ind i skabet og med det samme kunne finde de juleting der lå pænt pakket væk fra sidste år og bare lige bruge en halv time og så er der 1.december stemning gør mig glad. Vi har flyttet og rykket rundt så mange gange og brugt så meget energi på det at det der med at ordne og få ting på plads aldrig er kommet rigtig ind under huden... Men nu har vi boet i dette hus siden sommeren 2014. Det er det længste sted jeg har boet siden 2004. Og først set i bakspejlet begynder det at gå op for mig hvor meget energi man bruger på at rykke rundt som andre bruger på det samme hjem eller på andet. 
Jeg ved godt at vores liv stadig er meget omfarende. Men i og med at mit job er i byggebranchen giver det jo sig selv har jeg altid tænkt. Man bygge jo sjældent det samme sted år efter år. 

Det mest stationære i mit liv er min mand, mine piger, mine forældre og søster og hendes døtre og  min arbejdsplads gennem snart 14 år. Så måske også en grund til at et ti årsjubilæum for en skattet kollega  med god mad på sticks n sushi på Amager strandvej ( et gensyn med steder i København som bringer så manger minder frem om årene fra 1994 til 2004 hvor jeg bl.a. Havde kontor lige derude og tilbragte Skt hans med venner på stranden, gamle venner som jeg ikke har kontakt med fordi jeg har bevæget mig videre og der er limit på hvad jeg kan rumme og nå)...

Men nu ventet arbejdet.... Der er fireplace musik på ipaden, kaffe i koppen og ønsker om at december bliver travl, spændende og giver glæde på kontoen også. 
God fredag!

Kommentarer

Send en kommentar

Populære opslag fra denne blog

Genbrugsfund II

Kan det kaldes genbrug når tingene aldrig har været brugt? Ja jeg har i hvert fald fundet disse to kuglelamper i min fars depot. De lå i original indpakningen fra 1975 hvor vi flyttede.... Så hvor de skulle have hængt i min barndom vides ikke... Men Pernille ønsker sig grønne loftslamper og disse to er klar til at putte i fatningen og hænge op.... Måske en gang i løbet af idag, mens malingen tørrer på kommoden jeg skal til at grunde om lidt..

Projekttasker til salg: #dreamknitbag på instagram

Så kommer der lidt liv her på bloggen igen- lang pause og nu kommer jeg til at linke til Instagram hvor min konto er @keep_dream_knitting #dreamknitbag   på Instagram er der jeg viser de projekttasker jeg syer og sælger hvis nogen synes om dem. Skriv en pb på Instagram så finder vi ud af farver og størrelser osv. Lille model: Jeg laver en lille handy version jeg kalder for Knit'nwalk størrelsen som lige passer til at hænge over armen og med en strømpe eller hue i. Den er ca 13 bred, 8 dyb og 24-25 cm høj. Intro pris 75 kr :-) Pris 95 kr. Posen er uden lynlås så intet hænger i. Jeg syer taskerne i stof fra mit stoflager som hovedsageligt består af vintage og upcycklede stoffer som er købt i genbrug eller arvet fra familie og venner. Det sjove ved at sy taskerne er at sætte farverne sammen- og få det til at spille med de materialer jeg har på lager. Medium: Udover denne størrelse laver jeg også en lidt større model som nemt rummer A4 opskriften og et par nøgler garn

Dagens ord er et gajol ord....

  Og gajol er vi storforbruger af da ungerne hoster og jeg har ondt i halsen... Men mon ikke vi er halvt igennem det for Pernille var hjemme fra skole igår, men var frisk i morges og Josefine har taget en mega powernap fra kl. 19 til kl 9 i morges... Og jeg arbejde hjemmefra, når det skal være sådan så må vi lige hygge lidt i eftermiddag..