Gå videre til hovedindholdet

Det går lidt trægt for tiden


Ja altså strikketøjet.... Ja der er også andre ting der går trægt men det handler det her indlæg ikke om.
Selv om jeg ser en masse strikke podcast på youtube og også får set rigeligt tv fra sofaen så synes jeg at gejsten til at gribe strikketøjet har manglet. Måske fordi jeg har så mange uafsluttede ting liggende i uoverskuelige poser i bunker... Måske jeg skulle stille nogle væk i et skab så det kun er de levende projekter der er indenfor rækkevidde. Mine små punge med saks, målebånd og markerer virker også ret svære at finde i bunken som står forenden af sofaen, i flyverskjul fra resten af køkkenalrummet ;-). Nå men i aftes fik jeg taget fat i en strømpe.... Som jeg startede på som walk and knit strømper.... Walkingen går det også trægt med... Hm... Måske jeg trænger til noget solenergi ( note julegaveønske!)



Nå men der er jo sket lidt justeringer frem og tilbage med disse strømper... De startede fra ribben af og jeg ville lave en hæl med optagning eller hvad det nu er man gør, som jeg ikke har prøvet før... Jeg kunne ikke finde ud af at læse opskriften og så synes jeg egentlig at boomeranghælen med short rows som jeg hidtil har lavet er pænere.. Og så var der også det med at jeg syntes at det gule garn, som i disse nøgler der hedder pairfect fra regia, fyldte ret meget og inde i mit hovede er det altså lidt spild agtigt... Så det.... Men nu har jeg fået lavet en lille gul tå... Og sat af til afterthought Heel, bonde hæl eller peasantheel og lavet en hæl på den måde med en anden farve fra hjertestop..Skal bare lige have styr på en pænere aflukning på 3 pinde af de sidste ti masker.. Det får jeg med hæl nr to. 
Og aflukningen af ribben er på sok nr to endt med at være fin med en meget elastik bind off som laver en slå om før masken ved vrang og efter masken ved retmaskerne, så man har tre masker på pinden når man lukker en maske af... Der er masser af anvisninger til det.... På sok nr et er aflukningen gul... Og kanten flaner for meget, så den bliver pillet op og lavet som på sok nr to... Så er hæl og kant i samme farve... Og jeg har et par knæstrømper lavet af 100 gr og en lille slat ekstra... 

Hvorfor har det taget så lang tid og hvad fik jeg med fra det her:
1. Jeg har gået for lidt med strikketøjet
2. Jeg gider ikke rigtig knæstrømper og kan sagten nøjes med 50 gram og lidt ekstra til tå, hæl og rib
3. Jeg har strikket og trævlet op...og strikket direkte fra den første strømpe jeg havde startet...
4. Jeg har givet mig til noget andet ind imellem....
5. Jeg har lært bondehæl, elastisk aflukning og prøvet 3 needle bindoff og trænet ottetalsopslagning til fra tåen og op..
6. Jeg skal rydde op i mit strikkehjørne så rod ikke medfører at jeg ikke strikker :-)

 

Kommentarer

  1. Nu skal du ikke dunke dig selv i hovedet med alt for meget, man når det man når, end of story. Den der med at pakke projektposer og putte i skabet, den er jeg med på. Jeg har også lidt liggende, som burde / kunne / skulle blive til et eller andet, men motivationen forsvandt undervejs, så lige nu ligger en del og afventer "frogging", så garnet kan blive brugt til noget andet lækkert.
    Slå i stedet op til noget, hvor lysten ikke er til at overse, og mon ikke strikkelysten lige så stille vender tilbage? :-)
    ... og på den anden side, så er en aften eller to på sofaen med total afkobling af hjernecellerne ikke så tosset

    SvarSlet
  2. Det er godt nok meget læring fra et par strømper!
    Jeg holder med Ketty. Slå op til noget du VIRKELIG har lyst til - gerne noget der er hurtigt at lave - og se, om ikke lysten sniger sig ind på dig igen....
    Strømperne er iøvrigt rigtig fine.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hvor underligt, mine kommentarer for tiden kommer slet ikke frem. Nå men ketty og Christine tak for opmuntringen, som i kan se er jeg gået igang :-)

      Slet

Send en kommentar

Populære opslag fra denne blog

Genbrugsfund II

Kan det kaldes genbrug når tingene aldrig har været brugt? Ja jeg har i hvert fald fundet disse to kuglelamper i min fars depot. De lå i original indpakningen fra 1975 hvor vi flyttede.... Så hvor de skulle have hængt i min barndom vides ikke... Men Pernille ønsker sig grønne loftslamper og disse to er klar til at putte i fatningen og hænge op.... Måske en gang i løbet af idag, mens malingen tørrer på kommoden jeg skal til at grunde om lidt..

Projekttasker til salg: #dreamknitbag på instagram

Så kommer der lidt liv her på bloggen igen- lang pause og nu kommer jeg til at linke til Instagram hvor min konto er @keep_dream_knitting #dreamknitbag   på Instagram er der jeg viser de projekttasker jeg syer og sælger hvis nogen synes om dem. Skriv en pb på Instagram så finder vi ud af farver og størrelser osv. Lille model: Jeg laver en lille handy version jeg kalder for Knit'nwalk størrelsen som lige passer til at hænge over armen og med en strømpe eller hue i. Den er ca 13 bred, 8 dyb og 24-25 cm høj. Intro pris 75 kr :-) Pris 95 kr. Posen er uden lynlås så intet hænger i. Jeg syer taskerne i stof fra mit stoflager som hovedsageligt består af vintage og upcycklede stoffer som er købt i genbrug eller arvet fra familie og venner. Det sjove ved at sy taskerne er at sætte farverne sammen- og få det til at spille med de materialer jeg har på lager. Medium: Udover denne størrelse laver jeg også en lidt større model som nemt rummer A4 opskriften og et par nøgler garn

kold i r...n

dette stemningsbillede kan vist godt bruges til dagens stemning... godt jeg skal til boldtræning i eftermiddag- der plejer vi at grine rigtig meget- og det bliver skønt til en afveksling..... altså fra resten af dagen- ikke resten af mit liv vel ,-)