Gå videre til hovedindholdet

En uge senere..

Hold fast jeg har hygget og været social den sidste uge..  Bruxelles med EU, øl og kollegaer, en dag på kursus, en dag til møde i Kolding og en lang weekend til strikke festivalen i Svendborg med webstrik...strik, kaffe, god mad og hygge i overflod...

Nu er det hverdag igen og pigerne er glade for at deres mor er hjemme til at læse lektier og slukke for tv. .
Strikketøjet  er modificerede sømandsbobler, eller forenklet hulkrus.. Det lærte jeg af dygtige Lotte wackerhagen som deler ud af alt hun ved.. Så jeg lærte også en teknik til start på et tørklæde fra midten... Det hedder noget specielt... Og er. Noget med at slå 3 ret op, 6 pinde ret og strik 3 ret i siden og 3 mere i bunden, så er der 9 masker, hvoraf de 3 yderste i hver side bliver til kæntret rille kant og de 3 midterste bliver dem man tager ud fra både i side og midten 4 masker ud på hver retpind.... Easy peasy.... Når man kan og det skal jeg love for Lotte kan.


Kommentarer

  1. Ej, hvor lyder det hyggeligt... især delen med kaffe, strik og snak :-)
    Dit sjal ser super godt ud, så det lige på facebook også... tror jeg skal prøve den start på et tørklæde snart :-)

    SvarSlet
  2. Det er så dejligt med en mor hjemme til at slukke for tv ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jep, især hvis hun også gider inspirere til andet... Og ofte har jeg selv behov for at lave det jeg selv har lyst til.. hvilket ikke er perleplader mv... Så det er en balance..

      Slet

Send en kommentar

Populære opslag fra denne blog

Genbrugsfund II

Kan det kaldes genbrug når tingene aldrig har været brugt? Ja jeg har i hvert fald fundet disse to kuglelamper i min fars depot. De lå i original indpakningen fra 1975 hvor vi flyttede.... Så hvor de skulle have hængt i min barndom vides ikke... Men Pernille ønsker sig grønne loftslamper og disse to er klar til at putte i fatningen og hænge op.... Måske en gang i løbet af idag, mens malingen tørrer på kommoden jeg skal til at grunde om lidt..

Projekttasker til salg: #dreamknitbag på instagram

Så kommer der lidt liv her på bloggen igen- lang pause og nu kommer jeg til at linke til Instagram hvor min konto er @keep_dream_knitting #dreamknitbag   på Instagram er der jeg viser de projekttasker jeg syer og sælger hvis nogen synes om dem. Skriv en pb på Instagram så finder vi ud af farver og størrelser osv. Lille model: Jeg laver en lille handy version jeg kalder for Knit'nwalk størrelsen som lige passer til at hænge over armen og med en strømpe eller hue i. Den er ca 13 bred, 8 dyb og 24-25 cm høj. Intro pris 75 kr :-) Pris 95 kr. Posen er uden lynlås så intet hænger i. Jeg syer taskerne i stof fra mit stoflager som hovedsageligt består af vintage og upcycklede stoffer som er købt i genbrug eller arvet fra familie og venner. Det sjove ved at sy taskerne er at sætte farverne sammen- og få det til at spille med de materialer jeg har på lager. Medium: Udover denne størrelse laver jeg også en lidt større model som nemt rummer A4 opskriften og et par nøgler garn

kold i r...n

dette stemningsbillede kan vist godt bruges til dagens stemning... godt jeg skal til boldtræning i eftermiddag- der plejer vi at grine rigtig meget- og det bliver skønt til en afveksling..... altså fra resten af dagen- ikke resten af mit liv vel ,-)