Gå videre til hovedindholdet

Sommertoppe...


Fredag gik jeg igang med de lette sommertoppe fra purlbee. Pernille havde to klassekammerater på besøg så der er faktisk løbet 4 stk igennem symaskinen.... 2 af hver :-) det er da fedt at hendes legekammerater synes det er sjovt at vælge stof i mine reoler og at jeg så på kort tid lige får syet noget til dem også... Pernille og Josefine har ikke brugt andet her i weekenden og Josefine ville gerne sove med sin blomstrende top.....   Det har ellers været en dejlig weekend med besøg af ketty og Karen i haven i r og idag gik turen til frokost til hvidsten kro. Det var en gave til min far at vi skulle spise æggekage derude alle 10. Bagefter var der eftermiddagskaffe  naturlegepladsen ved fyrkat og så var den weekend brugt op.....

Her kigger pigerne efter naboens datter som har lært at cykle uden støttehjul.
De derhåndtegn kan godt være lidt svære.... 





Kommentarer

  1. Øj de er virkelig fine... Dem kan jeg godt forstå pigerne er glade for :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja de var næsten ikke til at fange på foto...

      Slet
  2. Sikke en fest! Og sikke fine toppe. Mega overskudsagtigt også lige at sy til legekammeraterne! Men sådan er du jo ♥

    SvarSlet
  3. Sikke en fest! Og hvor er toppene fine. Så overskudsagtigt lige at sy til legekammeraterne også. Men sådan er du jo ♥

    SvarSlet
  4. Tak Liv, til gengæld kommer der ikke mange kager med til klassen....

    SvarSlet
  5. Svar
    1. Tak skal du have og hurtige er de også.

      Slet
  6. Hvor er de fine! Jeg tror jeg må producere noget lignende til Carla:-)
    K.h.
    Christina

    SvarSlet
    Svar
    1. Gør det, det er rart med et quick fix sy projekt...

      Slet
  7. Super gode billeder du har fået taget af dem - og tusind tak for sidst, det var rigtig hyggeligt. Vi nåede ikke motorvejen inden Karen snorkede på bagsædet ;-)
    Top til Karen skal gerne klares i eftermiddag, og så skal min trøje monteres færdig :-))))

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for.besøget, og igen Ma jeg sige du er.vildt hurtig m pinden..

      Slet
  8. Hvor er de bare fine, så Josefines i dag.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Tanja:-) som du kan se får jeg ikke syet på bukserne...

      Slet
  9. Svar
    1. Tak Lea- jeg tror jeg skal lave nogle flere så de to her kan blive vasket :-)

      Slet

Send en kommentar

Populære opslag fra denne blog

Genbrugsfund II

Kan det kaldes genbrug når tingene aldrig har været brugt? Ja jeg har i hvert fald fundet disse to kuglelamper i min fars depot. De lå i original indpakningen fra 1975 hvor vi flyttede.... Så hvor de skulle have hængt i min barndom vides ikke... Men Pernille ønsker sig grønne loftslamper og disse to er klar til at putte i fatningen og hænge op.... Måske en gang i løbet af idag, mens malingen tørrer på kommoden jeg skal til at grunde om lidt..

Projekttasker til salg: #dreamknitbag på instagram

Så kommer der lidt liv her på bloggen igen- lang pause og nu kommer jeg til at linke til Instagram hvor min konto er @keep_dream_knitting #dreamknitbag   på Instagram er der jeg viser de projekttasker jeg syer og sælger hvis nogen synes om dem. Skriv en pb på Instagram så finder vi ud af farver og størrelser osv. Lille model: Jeg laver en lille handy version jeg kalder for Knit'nwalk størrelsen som lige passer til at hænge over armen og med en strømpe eller hue i. Den er ca 13 bred, 8 dyb og 24-25 cm høj. Intro pris 75 kr :-) Pris 95 kr. Posen er uden lynlås så intet hænger i. Jeg syer taskerne i stof fra mit stoflager som hovedsageligt består af vintage og upcycklede stoffer som er købt i genbrug eller arvet fra familie og venner. Det sjove ved at sy taskerne er at sætte farverne sammen- og få det til at spille med de materialer jeg har på lager. Medium: Udover denne størrelse laver jeg også en lidt større model som nemt rummer A4 opskriften og et par nøgler garn

kold i r...n

dette stemningsbillede kan vist godt bruges til dagens stemning... godt jeg skal til boldtræning i eftermiddag- der plejer vi at grine rigtig meget- og det bliver skønt til en afveksling..... altså fra resten af dagen- ikke resten af mit liv vel ,-)