Gå videre til hovedindholdet

Glimt fra igår.. men ikke fra Samsø :-)

Hulsten samlet ind på et blæsende, solbeskinnet og lidt vådt Samsø i weekeenden-  

Jeg var på strikkefestival- det kan du se her hos Pils Verden..  for jeg fik ikke taget nogle foto :-) af hverken hende, Lone eller Gitte som jeg delte hytte med ....men på workshoppen  lærte jeg noget af Hanne Pjedsted om strik i facon- altså med forskellige typer ind og udtagning og med vendestrik...  og der er jo mange typer at vælge imellem.. Bodil Munch underviste i patenstrik- også det med to farver... det er så flot... så nu har jeg lært teknikken til det her...  og skal øve mig inden næste niveau....for det kræver koncentration..


Søndag sluttede med bål i skoven med Pernilles klasse og kongespil hjemme på vores græsplæne... Jeg må lige nævne at Josefine og jeg vandt over Pernille og manden!  YES! jeg er sikker på de tager revance senere... de har et veludviklet boldøje ifht mit...


Og så var der hindbærmilkshake inden sengetid..  og en ny uge starter- utroligt at det er den sidste uge hvor min største pige går i 0. klasse... og Josefine har heller ikke ret mange dage tilbage i børnehave... så står der to skolebørn på programmet- Fantastisk- jeg er altså bare mere til den alder end babyer :-)

Kommentarer

  1. Ih, ja det er sidste uge i skolen og mine unger er klar til 6 ugers ferie:) Mindstemanden slutter i 0 klasse og prinsessepigen i 2 klasse. De bliver 7 og 9 år her i sommer - det synes jeg er ret vildt. Synes jo ikke det er lang tid siden de kun var bitte små:)

    SvarSlet
    Svar
    1. Nej det går hurtigt lige pludselig :-)

      Slet
  2. Årh hvad, det lyder som en skøn strikke-weekend. Glæder mig til at se resultater af alle de nye teknikker. Og sikke i hygger derhjemme. Det er i altså ret gode til! :-)
    Jeg stemmer i med at det er skønt at skoleåret slutter på fredag. Banditterne trænger også til lidt andet end hverdag, selvom det ikke bliver hjemmeferie lige med det samme. Vi andre skal jo også lige have lidt fri først ;-) men det kommer ... snart!

    SvarSlet
    Svar
    1. Uh det er godt at det snart er snart :-) ved ikke rigtig om de nye strikketeknikker kan tåle fremvisning- de er meget små de der prøvelapper...

      Slet
  3. Det der patent i to farver, uh det glæder jeg mig til at se :-) vil jeg så gerne lære.

    Jeg glæder mig også til et lidt større barn, men der er fordele ved alle aldre - men glæder mig især til lange cykel og vandreture - måske om et par år

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg fandt jo ud af at jeg for mere end tyve år siden har strikket 1 + 3/4 trøje i patent.... uden at vide at det var noget særligt... så noget af det sad i hænderne stadigvæk.... men det i 2 farver kræver lige lidt træning...

      Slet
  4. Hej! Hittade just till din blogg och tänkte höra om du har av det fina elefanttyget (nt of denmark) att sälja eller byta bort? Eller de danska korna (kossorna)? Mvh Sofia

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Sofia, jeg har desværre ikke noget stof med køer. Jeg har meget små bidder elefantstof som jeg tænker spare lidt. Men det nye elefantstof vil jeg gerne af med noget af. Er du interesseret i det i blå?

      Slet
  5. Ellen, que lindo blog, hay mucho amor familiar, me gusta mucho lo que haces.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hi teresita, thank-you for your comment. I dont speak spanish, but i hope you understand my photos:-)

      Slet

Send en kommentar

Populære opslag fra denne blog

Genbrugsfund II

Kan det kaldes genbrug når tingene aldrig har været brugt? Ja jeg har i hvert fald fundet disse to kuglelamper i min fars depot. De lå i original indpakningen fra 1975 hvor vi flyttede.... Så hvor de skulle have hængt i min barndom vides ikke... Men Pernille ønsker sig grønne loftslamper og disse to er klar til at putte i fatningen og hænge op.... Måske en gang i løbet af idag, mens malingen tørrer på kommoden jeg skal til at grunde om lidt..

Projekttasker til salg: #dreamknitbag på instagram

Så kommer der lidt liv her på bloggen igen- lang pause og nu kommer jeg til at linke til Instagram hvor min konto er @keep_dream_knitting #dreamknitbag   på Instagram er der jeg viser de projekttasker jeg syer og sælger hvis nogen synes om dem. Skriv en pb på Instagram så finder vi ud af farver og størrelser osv. Lille model: Jeg laver en lille handy version jeg kalder for Knit'nwalk størrelsen som lige passer til at hænge over armen og med en strømpe eller hue i. Den er ca 13 bred, 8 dyb og 24-25 cm høj. Intro pris 75 kr :-) Pris 95 kr. Posen er uden lynlås så intet hænger i. Jeg syer taskerne i stof fra mit stoflager som hovedsageligt består af vintage og upcycklede stoffer som er købt i genbrug eller arvet fra familie og venner. Det sjove ved at sy taskerne er at sætte farverne sammen- og få det til at spille med de materialer jeg har på lager. Medium: Udover denne størrelse laver jeg også en lidt større model som nemt rummer A4 opskriften og et par nøgler garn

kold i r...n

dette stemningsbillede kan vist godt bruges til dagens stemning... godt jeg skal til boldtræning i eftermiddag- der plejer vi at grine rigtig meget- og det bliver skønt til en afveksling..... altså fra resten af dagen- ikke resten af mit liv vel ,-)