Gå videre til hovedindholdet

Ud i det blå... naturlegepladser..

søndag ville vi ud i det blå- med bil... google  google... vi fandt en naturlegeplads lige ved siden af Vikingecenteret tæt på Vikingeborgen Fyrkat ved Hobro.. men nu kan jeg ikke finde de fine foto og stien på nettet..

men så får i da bare lige et par andre links istedet :-)





Jeg synes det var en superfin legeplads- og størstedelen af tiden igår havde vi den helt for os selv- vi havde madpakke med og hørte og læste vikingehistoríer til-  Vikingecenteret var ikke åbent - men nogle fritidsvikinger var igang - jeg sad og tænkte på om man mon kan gå til Viking lige som at gå til spejder ? 
De hyggede sig ihvertfald! Og virkede ikke krigeriske :-) jeg fik helt lyst til selv at overnatte i det fri..


Bagefter gik vi rundt ude på Fyrkat- jeg har været der en gang da jeg var 10 år og var på spejderlejr... men kunne kun huske at vi gik megalangt for at komme derhen... måske fordi at en grøn mark med grønne volde omkring måske ikke siger så meget når man er barn ? Igår kunne jeg godt forestille mig hvordan de sejlede ind og trak deres pramme op på land osv....



Vi sluttede på Hobro Havn med en vaffel i solen :-)

Der er faktisk en del andre ting at se på i Hobro...

Kommentarer

  1. Og en lille vw-cabriolet midt i billedet :-D
    Jeg drømmer om en tur til Himmelbjerget, men sådan en vikingelegeplads var nu heller ikke ved siden af. Tror en af de kommende udflugter må deromkring.
    Tak for tippet :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. ja tænkte nok du ville lægge mærke til den detalje ;-)

      Slet
  2. hi hi gå til Viking hi hi, det fik mig til at grine:) Ser ud som et sted vi skal hen på et tidspunk:)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak- så har jeg da udrettet noget idag ... for pc'en driller for vildt og mit arbejde går næsten baglæns.... og vi skal altså også derhen på den legeplads igen.. med kaffekurven :-)

      Slet
  3. Hobro er skøøøn. Siger hende der bor i den nordlige del af Hobro :) gode legepladser i området er også ved arden og mariager. og man spiser verdens bedste is på torvet i mariager. Nu ved jeg selvgølgelig ikke om du bor vildt langt væk :) bedste hilsner louise

    SvarSlet
  4. Det ser vel nok dejligt ud - god måde at nyde det gode vejr.
    Jeg vil altså også rigtig gerne høre om man kan gå til viking?!

    SvarSlet

Send en kommentar

Populære opslag fra denne blog

Genbrugsfund II

Kan det kaldes genbrug når tingene aldrig har været brugt? Ja jeg har i hvert fald fundet disse to kuglelamper i min fars depot. De lå i original indpakningen fra 1975 hvor vi flyttede.... Så hvor de skulle have hængt i min barndom vides ikke... Men Pernille ønsker sig grønne loftslamper og disse to er klar til at putte i fatningen og hænge op.... Måske en gang i løbet af idag, mens malingen tørrer på kommoden jeg skal til at grunde om lidt..

Projekttasker til salg: #dreamknitbag på instagram

Så kommer der lidt liv her på bloggen igen- lang pause og nu kommer jeg til at linke til Instagram hvor min konto er @keep_dream_knitting #dreamknitbag   på Instagram er der jeg viser de projekttasker jeg syer og sælger hvis nogen synes om dem. Skriv en pb på Instagram så finder vi ud af farver og størrelser osv. Lille model: Jeg laver en lille handy version jeg kalder for Knit'nwalk størrelsen som lige passer til at hænge over armen og med en strømpe eller hue i. Den er ca 13 bred, 8 dyb og 24-25 cm høj. Intro pris 75 kr :-) Pris 95 kr. Posen er uden lynlås så intet hænger i. Jeg syer taskerne i stof fra mit stoflager som hovedsageligt består af vintage og upcycklede stoffer som er købt i genbrug eller arvet fra familie og venner. Det sjove ved at sy taskerne er at sætte farverne sammen- og få det til at spille med de materialer jeg har på lager. Medium: Udover denne størrelse laver jeg også en lidt større model som nemt rummer A4 opskriften og et par nøgler garn

kold i r...n

dette stemningsbillede kan vist godt bruges til dagens stemning... godt jeg skal til boldtræning i eftermiddag- der plejer vi at grine rigtig meget- og det bliver skønt til en afveksling..... altså fra resten af dagen- ikke resten af mit liv vel ,-)