Gå videre til hovedindholdet

Nye kjoler..

Jeg gaber idag, for jeg fik gang i symaskinen i aftes... Og da der endelig blev rettet ind på trådspænding mv efter at den var blevet lidt mærkelig i flytningen gik det derud af... Jeg nåede 1,5 kjole.. Forleden da Josefine så på min stofbunke som stadig er ved at komme på plads i reolen f
Bad hun om en kjole i kitty stof og med æbler foroven... Pernille ville så have en hel æblekjole... Der var der ikke stof til så vi blev enige om det blomstrende istedet... Mon ikke de bliver klar til på søndag hvor jeg fylder år.. 

Idag af alle dage regner det... Og jeg skal i djurs sommerlandet med pigerne og min søsters børn... Nå regntøj på og mon så ikke det går alligevel...



Her ligger de sammen med en tilsvarende kjole som jeg har kigget efter  undervejs... Lyserødt med lyserødt på :-) egentlig skulle man ikke sy inderbelægningen fast på det tilsatte rynkede stykke på maskine, men i hånden for at få et glat bærestykkke... Men det bliver ikke i den ombæring at jeg når til håndsyning...

Kommentarer

  1. Hvor er de flotte. Jeg håber ikke, regnen ødelægger dagen for Jer.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak,nej nu starter vi langsomt og håber på opklaring i eftermiddag:-)

      Slet
  2. Rigtig søde kjoler, og god tur til Djurs Sommerland. I skal nok få det sjovt selv om det regner :) kh Gerda

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Gerda, ja vi havde det sjovt og gik bare lidt i læ for de største byger:-)

      Slet
  3. SIkke nogle skønne sommerkjoler. Elsker stofsammensætningen (selvom jeg ikke er vild med katten). Er imponeret over hvad du kan få ud af den symaskine.
    Og rigtig god fornøjelse i Djurs. Håber i får en skøn dag uden for meget kø. Kh. Liv

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Liv, kitty er først blevet del af mit liv efter børn men nu har jeg vænnet mig til den, sammen med de lyserøde farver:-) og jeg er bare så glad for at symaskinen igen kom frem fra gemmerne, det er rart med hurtige resultater ind imellem.

      Slet
  4. Hvor er de da skønne. Tror ikke barnebarnet skal se dem... for så kommer jeg sikkert på arbejde

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Erna, Hæ Hæ... det gør vel ikke noget hvis hun vil gå i dine kreationer?

      Slet
  5. De er virkelig fine - hvilket mønster bruger du? Det er så fint den måde stofferne er kombineret på.
    K.h.
    Christina

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Christina, tak skal du have, jeg synes det er hyggeligt at sætte forskelligt stof sammen. Modellen er fra marapyttas syskole, jeg mener også at vingekjolen findes i nogle japanske sybøger, og måske hos centilong som sælger mønstre... men den er enkel at lave:-)

      Slet

Send en kommentar

Populære opslag fra denne blog

Genbrugsfund II

Kan det kaldes genbrug når tingene aldrig har været brugt? Ja jeg har i hvert fald fundet disse to kuglelamper i min fars depot. De lå i original indpakningen fra 1975 hvor vi flyttede.... Så hvor de skulle have hængt i min barndom vides ikke... Men Pernille ønsker sig grønne loftslamper og disse to er klar til at putte i fatningen og hænge op.... Måske en gang i løbet af idag, mens malingen tørrer på kommoden jeg skal til at grunde om lidt..

Projekttasker til salg: #dreamknitbag på instagram

Så kommer der lidt liv her på bloggen igen- lang pause og nu kommer jeg til at linke til Instagram hvor min konto er @keep_dream_knitting #dreamknitbag   på Instagram er der jeg viser de projekttasker jeg syer og sælger hvis nogen synes om dem. Skriv en pb på Instagram så finder vi ud af farver og størrelser osv. Lille model: Jeg laver en lille handy version jeg kalder for Knit'nwalk størrelsen som lige passer til at hænge over armen og med en strømpe eller hue i. Den er ca 13 bred, 8 dyb og 24-25 cm høj. Intro pris 75 kr :-) Pris 95 kr. Posen er uden lynlås så intet hænger i. Jeg syer taskerne i stof fra mit stoflager som hovedsageligt består af vintage og upcycklede stoffer som er købt i genbrug eller arvet fra familie og venner. Det sjove ved at sy taskerne er at sætte farverne sammen- og få det til at spille med de materialer jeg har på lager. Medium: Udover denne størrelse laver jeg også en lidt større model som nemt rummer A4 opskriften og et par nøgler garn

kold i r...n

dette stemningsbillede kan vist godt bruges til dagens stemning... godt jeg skal til boldtræning i eftermiddag- der plejer vi at grine rigtig meget- og det bliver skønt til en afveksling..... altså fra resten af dagen- ikke resten af mit liv vel ,-)