Gå videre til hovedindholdet

Nederdele og give Away 23. august 2013


De to flæsenederdele som jeg havde klippet til blev syet færdig i aftes efter en lille tur ned i Randers by til aftensmad og lidt musik, der er jo Randers uge og masser af ting at se og høre....
Josefine ville slet ikke hjem i seng, hverdagen i den nye børnehave passer hende ikke, hun savner sine gamle venner og de søde af de gamle voksne... Så hun siger dagligt at hun ikke vil i børnehave... Nå... what to do ? Har talt med pædagogerne, og vil prøve med lidt legeaftaler, men tænker også om vi skal skifte til den anden institution eller bare lade året gå sin gang... men et år er lang tid når man er næsten 5 år...

Måske en  ny nederdel at vise frem kan muntre lidt op....



En nederdel syes af 3 stykker stof på ca 140 cm * 25, 15 og 11 cm. Noget af det jeg har brugt havde flæsekant på da det var et gl. gardinstof i sådan noget kunstigt noget... så fint til flæsekant :-)



Og så har jeg den her bunke lyserøde stoffer som kan syes til flæsenederdel hvis du har lyst... Læg en beked - så trækker jeg lod imellem jer  d. 23-8-13 kl. 22.00....


Kommentarer

  1. Hold nu op hvor er de blevet fine!!! Mig mig mig.....jeg vil gerne vinde:-) Hvor er det øv med Josefine - det er bare ikke fedt at aflevere når man ved at børnene ikke er glade for det - sådan en uge har vi både i dagpleje og skole....jeg synes også det er hårdt. Kender I nogle i den anden insitution siden I overvejer at flytte hende?
    K.h.
    Christina

    SvarSlet
    Svar
    1. Nej- men der er bare meget rokade på voksensiden på hendes stue- og selv om det er en stor institution virker hver stue meget lidt integreret i hinanden- så hun får ikke meget forhold til hverken de andre voksne eller børn- og der er altså stor sårbarhed kun med to voksne tilknyttet- og siden 1. maj har der været 3 voksne fra imorgen som er forsvundet.... æv!

      Slet
  2. Jeg er så klar til flæsenederdel til Karen, hun vil elske Hello Kitty stoffet for vildt.

    Og den med børnehaven, den er så svær, og det gør så ondt. Hvad siger pædagogerne, leger hun og trives i løbet af dagen?

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja det gør de MEGET ud af at fortælle :-) men det er som om hun ikke swinger i takt med de andre...

      Slet
  3. Vil så gerne vinde den skønne bunke.

    Øv også. Min den store har jeg også flyttet en gang, men hun var dog kun ved at blive 4 den gang. Jeg fortrød det bestemt ikk. Blev så glad for den nye så der går lillesøster nu. Den store begyndte i skole sidste år

    SvarSlet
    Svar
    1. Har blot tænkt på flyt som en mulighed- synes det er drastisk igen- men nogle gange kan det jo være løsningen at prøve det...

      Slet
    2. kan godt forstå det er svært også når hun er så stor.

      Skal hun i skole til næste år?

      Slet
    3. Ja, så jeg har tidligere tænkt at det år går jo nemt.

      Slet
  4. Jeg deltager gerne om noget pige-stof. Det har jeg nemlig ikke så meget af. :-)

    SvarSlet
  5. Det der lyserøde stof er perfekt til min datter på 3!
    Hun er også lige startet i ny børnehave. Hun gik kun i den gamle en måned pga flytning. Hun faldt aldrig til i den gamle, men er glad for den nye.
    Jeg håber at Josefine bliver mere glad for at være i børnehaven, som tiden går. Det er SÅ forfærdeligt at aflevere kede af det børn om morgenen!!

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var hurtigt at i fik en ny plads. Men dejligt at det kunne lade sig gøre:-)

      Slet
  6. 1) lad de andre vinde alt det der lyserøde noget ;-)

    2) har du syet nederdele af rygpude-stoffet?!?!?!?

    3) min erfaring siger, at hvis din mavefornemmelse siger flyt hende, så flyt hende! Og uanset hvad: sørg for legeaftaler min. 1-2 pr. uge. Det er SÅ vigtigt i dette år. (altså hvis du spørger mig, og det tillader jeg mig at mene, at du gjorde. Hahahahaha).

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Liv! Der er lige nok til en lille nakkepude ;-) til dig også...

      Slet
  7. Svar
    1. Jamen så krydser jeg fingre for dig:-)

      Slet
    2. Så krydser jeg fingre for dig også:-)

      Slet
  8. For søren da en lækker gevinst. Uha jeg håber heldet er på min side.
    tagelaursenpiaeriksen@gmail.com

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja en af jer bliver ihvertfald den heldige, måske dig Pia!

      Slet
  9. Flot gevinst!
    Jeg er enig med Liv. Et år er godt nok lang tid! Flyt hende til en børnehave hun swinger med. (Verdens dårligste undskyldning, iøvrigt. Man må vel lægge sig i selen for at børnene kan føle sig tilpas!)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja men jeg tænker om andres oplevelse af hende er anderledes end vores... Det kan jo godt være...

      Slet
  10. Ellen, det gør ondt indeni når ens barn ikke trives ikke? Jeg har været der. Og jeg frygter at komme derhen igen. Ikke fordi jeg kan se nogle faresignaler lige nu, men fordi det var så hårdt da det stod på.
    Det er ikke forbudt at besøge andre institutioner. Det må man meget gerne. Prøv det og se på din datters reaktion. De fortæller os jo ting uden at bruge ord :) Jeg håber I finder ud af det, og får en god løsning på det hele.
    Og stoffet? Jeg sad lige med tankene på nederdele i går (så begyndte jeg at pille tapet af væggen i stedet for..., huset skal jo også være færdigt). Så det kunne fint være min undskyldning for at komme i gang med noget kreativt. Maskinen samler støv ;)

    -Kamille

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak kamille, jeg er glad for jeres forskellige input!

      Slet
  11. Min tanke er at hun nu skal være alene i børnehaven uden en storesøster indenfor rækkevidde. Skal lære at være sig selv i en gruppe. Det kræver også energi. Kan huske at vores dreng nr to også reagerede da den store startede i skole og efterlod nr to i børnehaven. Tror at legeaftalerne er vigtige at prioritere.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja dt er rigtigt, og hun føler sig udenfor og trækker sig lidt når pernilles nye veninder og Pernille ikke lige gider have hende på slæb..

      Slet
  12. Jeg tænker at når de voksne i børnehaven har travlt med at sige at det går så fint så fint, stikker der noget under. Og din datter fortæller jo dig, at hun ikke bryder sig om at være der. Det kan være mange ting der gør det. Pigen kan sikkert fornemme et og andet der gør hun ikke bryder sig om at være der, så jeg ville følge lidt pigen, og besøge et par andre børnehaver.
    Har prøvet noget lign med en af mine piger, der tydeligvis ikke kunne lide den børnehave hun fik plads i, hun var ked af det og ville ikke afsted. Blev flyttet og fra dag eet var hun som forandret. Det var både iforhold til børn og voksne

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Anette, i vores gl. Børnehave rejste en del, og jeg syntes det var overilet, men mine piger var glad for stedet og der skete store pædagogiske ændringer, men det ser jeg ikke tegn på her. Måske mærker hun også min skepsis... Men hvad kommer den af?

      Slet
  13. Arrrgh min "padde" ville ikke lig som jeg...
    Et år er lang tid for en femårig, der gerne skulle være så glad for børnehaven at hun ikke vil med hjem...

    Pøj pøj med det.

    Du er så ferm til disse skønne nederdele og din farveas er super...

    SvarSlet
  14. Deltager klart på pigestofferne!

    Har du spurt på stuen om det er mulig å integrere henne ind på de andre stuene? Og eventuelt høre om det er mulig å bytte stue - om det er noe hun kan trives bedre med der inde? Det er forferdlig å stå som foreldre - men det er slettes ikke nemmere for de voksne ansatte på stuen heller!

    SvarSlet
    Svar
    1. Nej, har ikke talt med dem om det, men har nu bedt om en samtale da der er gået 3 mdr :-)

      Slet
  15. Sikke en trist oplevelse i har, med børnehaven. Det er skidt når der er så stor udskiftning af voksne..

    jeg tænker også at I skal overveje at få en hende flyttet til en ny børnehave eller en anden stue. Det er jo vigtigt at hun trives, det er jo et år med stor udvikling.

    Hvordan med skole, vil det være de samme børn hun skal i skole med? for det er jo værd at tage med i overvejelsen hvis der skal se en flytning i institution. om det er nogle som hun måske kan følge med i skole.. Så kommer det måske ikke til at virke som så stort et skift. :o)

    Håber I finder en løsning der er god for din pige.

    Jeg vil rigtig gerne sy sådan en nederdel til min lille kaja. og hun elsker lyserød.. Så jeg vil gerne vinde det lækre stof. :o)

    SvarSlet
    Svar
    1. På hendes stue er der børn fra 2,9 til næsten 6 år, og derfor forsøgte jeg med et opslag for at finde dem i institutionen der er jævnaldrende, men det blev taget ned og et nyt sat op med hendes stues legekammerater, hvor forældre kan skrive telefon nr på. Der skal mere end 60 børn på hendes skole, og i hendes nuværende stue er der kun et par stykker, men jeg skal da høre institutionen om de laver aldersopdelte aktiviteter i førskoleåret, det har jeg bare ikke set her før sommerferien!

      Slet
  16. Tak helle, det var sødt af dig!

    SvarSlet
  17. deltager og x fingre:)
    marianne.lykke@gmail.com

    SvarSlet
  18. Jeg vil også gerne være med i lodtrækningen:)

    Det er så svært, når de ikke trives i børnehaven, for det føles meget drastisk at flytte dem til en anden børnehave. For ikke så lang tid siden, var der en super god artikel om netop dette i Vores Børn, måske du kan bruge den til noget

    Pia
    piarotbl@yahoo.dk

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for forslaget, den vil jeg prøve at finde!

      Slet
  19. Also I would like sign up for this super candy.
    hugs
    Gerda

    SvarSlet

Send en kommentar

Populære opslag fra denne blog

Genbrugsfund II

Kan det kaldes genbrug når tingene aldrig har været brugt? Ja jeg har i hvert fald fundet disse to kuglelamper i min fars depot. De lå i original indpakningen fra 1975 hvor vi flyttede.... Så hvor de skulle have hængt i min barndom vides ikke... Men Pernille ønsker sig grønne loftslamper og disse to er klar til at putte i fatningen og hænge op.... Måske en gang i løbet af idag, mens malingen tørrer på kommoden jeg skal til at grunde om lidt..

Projekttasker til salg: #dreamknitbag på instagram

Så kommer der lidt liv her på bloggen igen- lang pause og nu kommer jeg til at linke til Instagram hvor min konto er @keep_dream_knitting #dreamknitbag   på Instagram er der jeg viser de projekttasker jeg syer og sælger hvis nogen synes om dem. Skriv en pb på Instagram så finder vi ud af farver og størrelser osv. Lille model: Jeg laver en lille handy version jeg kalder for Knit'nwalk størrelsen som lige passer til at hænge over armen og med en strømpe eller hue i. Den er ca 13 bred, 8 dyb og 24-25 cm høj. Intro pris 75 kr :-) Pris 95 kr. Posen er uden lynlås så intet hænger i. Jeg syer taskerne i stof fra mit stoflager som hovedsageligt består af vintage og upcycklede stoffer som er købt i genbrug eller arvet fra familie og venner. Det sjove ved at sy taskerne er at sætte farverne sammen- og få det til at spille med de materialer jeg har på lager. Medium: Udover denne størrelse laver jeg også en lidt større model som nemt rummer A4 opskriften og et par nøgler garn

kold i r...n

dette stemningsbillede kan vist godt bruges til dagens stemning... godt jeg skal til boldtræning i eftermiddag- der plejer vi at grine rigtig meget- og det bliver skønt til en afveksling..... altså fra resten af dagen- ikke resten af mit liv vel ,-)