Gå videre til hovedindholdet

leggings på leggings på leggings

Mine unger slider rø... ud af bukserne ;-)
Så nu bliver der syet leggings på stribe- helst 2 af hver- bare ikke kige de grønne som Pernille har på- det var en prøve og farven er grim- synes Josefine... hun er mere til fersken med guldstjerne :-)
Men som I kan se er der fortsat stof i jersey bunken til både zebra og blå pletter!

I øvrigt er der max 1 cm forskel i benlængde på de to frøkener- selv om der er 18 måneder imellem og Pernille er 10 cm højere end Josefine...

Note: Leggings er noget af det nemmeste at klippe og sy- jeg har nogle stræksømme på symaskinen og synes det bliver ok fint og holdbart uden overlock/ coverlock og lignende.



Kommentarer

  1. Der er heller ikke noget lækrere end leggings at hoppe i. Nu kan de så også passe leggings sammen - og stjæle dem fra hinanden!

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja så jeg er nødt til at lave lidt forskel ved isyningen af mærket på rumpen- altså det der gør at de selv kan kende forskel på for og bag ;-0

      Slet
  2. Hvor er de skønne :-) hvor er det fine zebra stof fra?
    Kh Line

    SvarSlet
    Svar
    1. Zebrastoffet er købt i en lille stof butik i Randers... ikke nogen kæde og det eneste "dyre" print de havde ;-)

      Slet
  3. jeg er også lidt vild med det med stjernerne, men tør ikk gå ind og bestille for ved jeg bestiller 4-6 forskellige jersey og mindst 3 meter af hver. En dårlig vane jeg har :D

    SvarSlet
    Svar
    1. uh ha- ja jeg havde pigerne med i Stof og stil i fredags og vi købte 1 meter af 3 slags stof :-) Men det skulle vist have været lidt mere af leopardstoffet :-) Men heldigvis sender de nok noget hvis man bestiller ;-)

      Slet
  4. Nøj altså - er vild med dem! Hvor har du shoppet stof henne og har du selv lavet et mønster?
    K.h.
    Christina

    SvarSlet
    Svar
    1. Leopard, stjerner og blåtmønstret er fra Stof og Stil- som jeg lige har fundet overfor IKEA!!! i Ålborg- (dyrt bekendskab :-) Buksemønstret er et jeg har arvet fra min søster, og så har jeg bare forlænget benene og målt på deres nuværende leggings :-)

      Slet
  5. Super flotte bukser du har lavet :-)

    SvarSlet
  6. Cool! Flot resultat uden overlock?!? Hmmm.... jeg går stadig uden om Jersey!
    Må få fat i en bedre maskine på et tidspunkt.

    SvarSlet
    Svar
    1. Min maskine er fra 1989 og uden computer- men har nogle enkelte sømme der kan strækkes ligesom stoffet... så det går an- især til tøj som man ved bliver hurtig slidt op :-)

      Slet

Send en kommentar

Populære opslag fra denne blog

Genbrugsfund II

Kan det kaldes genbrug når tingene aldrig har været brugt? Ja jeg har i hvert fald fundet disse to kuglelamper i min fars depot. De lå i original indpakningen fra 1975 hvor vi flyttede.... Så hvor de skulle have hængt i min barndom vides ikke... Men Pernille ønsker sig grønne loftslamper og disse to er klar til at putte i fatningen og hænge op.... Måske en gang i løbet af idag, mens malingen tørrer på kommoden jeg skal til at grunde om lidt..

Projekttasker til salg: #dreamknitbag på instagram

Så kommer der lidt liv her på bloggen igen- lang pause og nu kommer jeg til at linke til Instagram hvor min konto er @keep_dream_knitting #dreamknitbag   på Instagram er der jeg viser de projekttasker jeg syer og sælger hvis nogen synes om dem. Skriv en pb på Instagram så finder vi ud af farver og størrelser osv. Lille model: Jeg laver en lille handy version jeg kalder for Knit'nwalk størrelsen som lige passer til at hænge over armen og med en strømpe eller hue i. Den er ca 13 bred, 8 dyb og 24-25 cm høj. Intro pris 75 kr :-) Pris 95 kr. Posen er uden lynlås så intet hænger i. Jeg syer taskerne i stof fra mit stoflager som hovedsageligt består af vintage og upcycklede stoffer som er købt i genbrug eller arvet fra familie og venner. Det sjove ved at sy taskerne er at sætte farverne sammen- og få det til at spille med de materialer jeg har på lager. Medium: Udover denne størrelse laver jeg også en lidt større model som nemt rummer A4 opskriften og et par nøgler garn

kold i r...n

dette stemningsbillede kan vist godt bruges til dagens stemning... godt jeg skal til boldtræning i eftermiddag- der plejer vi at grine rigtig meget- og det bliver skønt til en afveksling..... altså fra resten af dagen- ikke resten af mit liv vel ,-)