Marapytta syskole

Et hurtig kig til weekendens produktion... hos Line - hun er rigtig sød og dygtig til at lære fra sig.

Jeg mangler kun at sy 3 knapper og mærke i nakken... puha det var fedt og lidt hårdt..

Men jeg lærte at:

  •  klippe mønsterdele med sømrum på papiret- godt hvis man skal sy modellen flere gange
  • lægge tunge lodder på ved klipning istedet for at sætte mønstret fast med nåle på stoffet
  • klippe pladevat og inderstof større end yderstoffet for nemmere montage med lim
  • lime yderstof, pladevat og foerstof sammen
  • quilte med quiltelineal på symaskinen og sy lagene sammen rundt i kanten
  • at klippe skråbånd (ikke at skære det og folde det med skråbåndsfolder)
  • klippe rent og flække sømmene
  • dække mine indersømme med fladt skråbånd
  • lave rouloer (det er svært i forvasket bomuldsstof så det skal jeg øve meget!)
  • sy kantbånd på og holde det helt tæt til kanten og forme det 1 cm ad gangen og samle enderne pænt.
  • sy lommer og sy lommer på 
I får senere lidt bedre foto..

også af den kjole jeg fik startet på til Pernille- og som jeg fik syet færdig i aftes derhjemme.. 
Super weekend var det :-) og det skal jeg helt sikkert prøve igen..


Kommentarer

  1. Tak for en dejlig weekend.. vi vil også se kjolen
    KH Berit

    SvarSlet
    Svar
    1. ja Berit- har taget den med på arbejde- for at finde en plet at fotografere i godt lys... :-) Håber du havde en god tur hjem- det var da lidt tæt på den den taxa...

      Slet
  2. Super sød kjole, nu mangler vi bare lidt sol :)

    SvarSlet
  3. Hej Helle!
    Dejligt med kommentar fra dig også :-)- ja vi mangler iden grad lidt mere varme... en sagde idag at der er 5½ uge til skt. Hans..... hm... me not like...

    SvarSlet

Send en kommentar