Er koppen helt fuld eller halvtom ?

Er det ikke bare et skønt krus fra Marimekko?


Nå men nu til noget helt andet: I aftes var jeg til 2 timers Køkken kærlighed for kvinder i Hillerød- det var rigtig godt og et energiboost til mig- jeg kom hjem med en en ny viden om de 5 kærlighedssprog- hvor vi alle har et primært og et sekundært. Tryk på linket ovenfor og tag testen for at få et hint om hvad der bedst fylder din kærlighedskop! :-)

De 5 sprog er følgende:
  • Behovet for det fysiske (udover sex :-)
  • Behov for nærvær og tid
  • Behov for anerkendelse og ros
  • Behov for gaver (små opmærksomheder)
  • Behov for tjenester
Nu kan jeg det ikke udenad- men fandt ret hurtigt ud af ved udelukkelsesmetoden at det er nr 2 jeg gerne vil have koppen fyldt op af- så føler jeg at jeg får kærlighed... og jeg tror også jeg nogenlunde ved hvad der får min mand og mine børn til at føle sig elsket- så når jeg gør min mand en masse tjenester( den har jeg vist som nr to eller også er jeg opdraget sådan?) så betyder det ikke at han føler sig elsket- og jeg behøver ikke gøre det for at vise at jeg elsker ham- hm... hørte om en mand der i 15 år havde givet familien og konen sin tid- men det var ikke hendes behov... surt show... så nyttig viden og det skal jeg da arbejde videre med :-)

Kommentarer

  1. Arj hvor cool! Jeg er i gang med bogen!
    - meget interessant emne :)

    SvarSlet
  2. Liv: ja det gav lidt god energi at høre om.. og overskud til at tænke at min datter Pernille - bare er til gaver - og at det er derfor hun er så vild med TING.... store som små- hun bliver så glad for småting- og jeg irriteres over det der materielle fokus som jeg er bange for at hun får for meget af- Jeg må vist lige kigge efter den bog... skriver du om den når du er færdig med den?

    SvarSlet

Send en kommentar