Gå videre til hovedindholdet

søvnløs


Jeg vågnede kl 4 i nat ved at Josefine savnede sin dyne, så fik jeg tisset mens hendes mælk lunede i microen, og bagefter kunne jeg ikke sove igen. Måske fordi at 2. januar er dagen hvor manden starter på nyt arbejde- hvor vi alle skal tidligt op, hvor den store taske med rene ting til børnehaven står klar, hvor min taske er pakket, hvor jeg afleverer børn der stod op uden ballade (for en gangs skyld) og afleveringen også gik glat- og hvor det kun tog 42 minutter fra afgang hjemmefra til min bil holdte foran arbejdet. Rekord... meen- med mandens nye job, som ligger næsten ved siden af mit, og hans nye morgenmødetid- længere væk end tidligere- ja så skal vi altså ud af døren 20 minutter førend vi plejer.... spændende..
Nå men jeg faldt i søvn igen kl. 05.15... og drømte den mærkeligste drøm- om at komme forsent- eller aldrig at nå frem, men min cykel fløj op i luften over banegården- og der var en masse elektriske ledninger i luften og nogen fulgte efter mig- ikke mareridt- men bare utrygt... nå men jeg fik da lige en lille time mere og det var godt..
Hav en rigtig dejlig ny arbejdsuge i et nyt og ubrugt år- som jeg håber skaber rum for gode oplevelser for os alle.

Kommentarer

  1. Jeg gik heldigvis rigtig tidligt i seng, for lå vågen fra 2-5 med en Birk der ikke sov ret meget i de timer, havde tisset igennem og drømte vildt når han endelig sov. Så det er en lidt hård start på et nyt arbejdsår, synes jeg...
    Rigtig godt nytår til dig :-)
    Kh Pernille

    SvarSlet
  2. Jeg har også sovet elendigt. Det gør jeg altid efter en længere ferie - tanker omkring arbejde og hverdagen fylder meget. Jeg tror ikke, vi er de eneste, der har det sådan!

    Kh
    Anna

    SvarSlet
  3. Hej Ellen Kathrine :)

    Det lyder lidt trist. Jeg ved ikke om det bare er mig, men du virker på mig, som om du har brug for et knus. Så hermed et elektronisk knus:

    >>KNUS<<


    Jeg håber du kan bruge det! :)

    Dejligt at du faldt i søvn igen og skønt, at det hele gik som smurt i olie i morges. Jeg glæder mig til at læse flere af dine indlæg.

    Kh. Jenny

    SvarSlet
  4. Pernille: Håber du fik mere ro denne nat :-)3 timer frem og tilbage har man altså ikke behov for.. ovenpå en nytårsaften hvor de færreste sover lidt for lidt.. :-)

    Anna: Ja jeg kan se på diverse blogs og besvarelser at det der med at være klar efter en ferie fylder underbevidstheden hos rigtig mange- måske ikke så svært at falde i søvn- men hvis man vågner undervejs er det ihvertfald svært for mig..

    Jenny: Tak for at se et nyt ansigt på bloggen- og tak for cyberknus- det var nu ikke så trist- men en meget mærkelig drøm- som når jeg tænker 3egentlig kommer af og til i diverse afskygninger- jeg kan bare sjældent huske mine drømme..
    Ja det var skønt at gårsdagens morgen kørte- og det gjorde den også i morges- nu må jeg lige overveje hvad der gjorde forskellen :-) Glæder mig til at høre fra dig igen- dejligt med kommentarer :-)

    SvarSlet

Send en kommentar

Populære opslag fra denne blog

Genbrugsfund II

Kan det kaldes genbrug når tingene aldrig har været brugt? Ja jeg har i hvert fald fundet disse to kuglelamper i min fars depot. De lå i original indpakningen fra 1975 hvor vi flyttede.... Så hvor de skulle have hængt i min barndom vides ikke... Men Pernille ønsker sig grønne loftslamper og disse to er klar til at putte i fatningen og hænge op.... Måske en gang i løbet af idag, mens malingen tørrer på kommoden jeg skal til at grunde om lidt..

Projekttasker til salg: #dreamknitbag på instagram

Så kommer der lidt liv her på bloggen igen- lang pause og nu kommer jeg til at linke til Instagram hvor min konto er @keep_dream_knitting #dreamknitbag   på Instagram er der jeg viser de projekttasker jeg syer og sælger hvis nogen synes om dem. Skriv en pb på Instagram så finder vi ud af farver og størrelser osv. Lille model: Jeg laver en lille handy version jeg kalder for Knit'nwalk størrelsen som lige passer til at hænge over armen og med en strømpe eller hue i. Den er ca 13 bred, 8 dyb og 24-25 cm høj. Intro pris 75 kr :-) Pris 95 kr. Posen er uden lynlås så intet hænger i. Jeg syer taskerne i stof fra mit stoflager som hovedsageligt består af vintage og upcycklede stoffer som er købt i genbrug eller arvet fra familie og venner. Det sjove ved at sy taskerne er at sætte farverne sammen- og få det til at spille med de materialer jeg har på lager. Medium: Udover denne størrelse laver jeg også en lidt større model som nemt rummer A4 opskriften og et par nøgler garn

kold i r...n

dette stemningsbillede kan vist godt bruges til dagens stemning... godt jeg skal til boldtræning i eftermiddag- der plejer vi at grine rigtig meget- og det bliver skønt til en afveksling..... altså fra resten af dagen- ikke resten af mit liv vel ,-)