Gå videre til hovedindholdet

Min "ny" arbejdsstol af Kaj Kristiansen


I sommers afleverede jeg min gamle stol jeg har arvet fra min Far, som fik den i gave fra min Farmor da han blev færdig udannet som landmand engang ca. 1959 eller sådan...
Dens gjorde var blevet slappe og i de seneste år har jeg haft løse puder på for ikke at sidde fast med numsen nede i rammen... Men nu er den fast og god at sidde på- og farven er da lækker- synes jeg..

Jeg tog den med ud i solskinnet på terrassen for at få lidt mere lys på..  Men noget af det sjover at møbelpolstreren sagde at den var arkitekttegnet- og nu har jeg altså fundet ud af at det er en for mig ukendt fyr der hed Kaj Kristensen- og jeg kan på nettet se at tilsvarende stole i rosentræ- er dette også rosentræ? sælges i sæt til spiseborde rundt om i Europa... så der har altså gemt sig en arkitekttegnet stol i mit barndomshjem- som ingen gad sidde på :-)



Her er den foran mit skrivebord- som skal males turkis... farven er længst købt og står bare og tørrer ind i bøtten...

Kommentarer

  1. FED stol :-)

    Jeg har givet dig en award. Hvis du er interesseret, så se nærmere på min blog.

    Kh Pernille

    SvarSlet
  2. 1000 tak Pernille, et meget glad for de ord du skriver om min blog, netop sådan vil jeg gerne at dden opfattes. Er ved at ændre på udseendet, så det ikke ser så arkitektagtigt ud... men ....;-(

    SvarSlet
  3. Det kan også være palisander - det er vores. Der er lavet et par forskellige udgaver af dem, vores er uden armlæn.

    SvarSlet
  4. fedt at høre at den findes i andre udgaver- den må jeg kigge på når jeg skal bytte stof med dig- og se den lille ny dreng du har fået :-)

    SvarSlet
  5. fedt at høre at den findes i andre udgaver- den må jeg kigge på når jeg skal bytte stof med dig- og se den lille ny dreng du har fået :-)

    SvarSlet
  6. Spændende blog du har. Jeg glæder mig til at følge med. (jeg blev lige din følger nr. 50 :)

    SvarSlet
  7. diy se her- ej hvor er jeg glad for at du vil følge min blog- det er utroligt at jeg nu har 50 læsere- uden give aways- eller andre reklamer :-) glæder mig til at høre fra dig igen!

    SvarSlet

Send en kommentar

Populære opslag fra denne blog

Genbrugsfund II

Kan det kaldes genbrug når tingene aldrig har været brugt? Ja jeg har i hvert fald fundet disse to kuglelamper i min fars depot. De lå i original indpakningen fra 1975 hvor vi flyttede.... Så hvor de skulle have hængt i min barndom vides ikke... Men Pernille ønsker sig grønne loftslamper og disse to er klar til at putte i fatningen og hænge op.... Måske en gang i løbet af idag, mens malingen tørrer på kommoden jeg skal til at grunde om lidt..

Projekttasker til salg: #dreamknitbag på instagram

Så kommer der lidt liv her på bloggen igen- lang pause og nu kommer jeg til at linke til Instagram hvor min konto er @keep_dream_knitting #dreamknitbag   på Instagram er der jeg viser de projekttasker jeg syer og sælger hvis nogen synes om dem. Skriv en pb på Instagram så finder vi ud af farver og størrelser osv. Lille model: Jeg laver en lille handy version jeg kalder for Knit'nwalk størrelsen som lige passer til at hænge over armen og med en strømpe eller hue i. Den er ca 13 bred, 8 dyb og 24-25 cm høj. Intro pris 75 kr :-) Pris 95 kr. Posen er uden lynlås så intet hænger i. Jeg syer taskerne i stof fra mit stoflager som hovedsageligt består af vintage og upcycklede stoffer som er købt i genbrug eller arvet fra familie og venner. Det sjove ved at sy taskerne er at sætte farverne sammen- og få det til at spille med de materialer jeg har på lager. Medium: Udover denne størrelse laver jeg også en lidt større model som nemt rummer A4 opskriften og et par nøgler garn

kold i r...n

dette stemningsbillede kan vist godt bruges til dagens stemning... godt jeg skal til boldtræning i eftermiddag- der plejer vi at grine rigtig meget- og det bliver skønt til en afveksling..... altså fra resten af dagen- ikke resten af mit liv vel ,-)