Gå videre til hovedindholdet

african flower hexagoner igen..


UPDATE: Vil du se hvordan jeg har hæklet så klik her!

Så er der igen kommet gang i mine hæklede afrikanske blomster- tæppet som jeg startede i marts måned har ligget lidt stille i sommerferien- men pigerne og jeg hygger simpelthen så meget med det om aftenen inden de skal i seng, foran fjernsynet- de hjælper med at klippe ender og vælge garn- og jeg hækler.. hvor stort skal det være... ja jeg skal have fundet ud af hvor mange felter endnu at jeg har den mintgrønne til... det kræver liger at jeg holder styr på start og slut af næste nye grønne nøgle.. Nu har jeg 69 lapper klar- hvoraf de sidste 4 mangler at blive hæklet på...





Her er mit resteopbevaringsbord- som jeg er vi´ldt glad for og som står ved siden af sofaen- så det er bare lige til at gribe en ny farve efter dagens humør :-) Du kan også se mere til projektet her på Ravelry hvor man kan finde rigtig mange flotte farvesammensætninger til sekskanten.. og du kan se hvordan man hækler den afrikanske blomst som femkant hos Brilleting-



Kommentarer

  1. Hvor er det super fedt, jeg må vist igang med et lignende, det jeg lavede til Storm da han lå i maven, er han vist blevet lidt for lang til:-)

    SvarSlet
  2. Ja jeg er også rigtig glad for det- og det er et tilfælde at det blev den lyse mint der blev brugt til kant/ samling- den var købt i Brugsen til noget strik- men dum at strikke med, da garnet skiller lidt- men ubetydeligt når man hækler- Seks kanterne er dejlige fordi man nemt kan hækle enderne ind undervejs- ved bedstemor firkanterne kommer de til at stikke lidt ud i hullerne.. og så er det megahyggeligt at pigerne deltager- Pernille vil gerne have at tæppet skal være en kjole til hende .. øh ja.. lidt dronninge slæb agtigt måske.. og jeg hækler på nål nr 4 - så det er heller ikke sådan noget småt langsomt noget..
    Kan man se det du har lavet på din blog?

    SvarSlet
  3. Det er skønt når man får brugt sine "fejlkøb". Elsker farverne. Mit ligger under etiketten Baby:-). Jeg startede på det den dag jeg havde termin med Storm, jeg var rastløs, da jeg lå det m bækkenløsning. Jeg var færdig dagen før han blev født. ( gik 14 dage over tid).

    SvarSlet
  4. I har haft travlt her i weekenden, fine nye møbler og det tæppe der det bliver såååååå fin. Jeg har ikke været rundt i blogland her i weekenden for jeg har haft gæster og været i byen, men i aften bliver i sofaen med computeren dejlig..

    SvarSlet
  5. Skønt tæppe og skønne unger !
    Kh hanne

    SvarSlet
  6. Ævle bævle: Ja det var helt rart at få lidt fra hånden, det giver lige lidt ny energi :-) Tak- ja tæppet er både jeg og pigerne allerede glade for- det bliver flittigt brugt selv om jeg fortsat hækler det større.

    Hanne: Tak skal du have, og tak for at du kiggede forbi :-)

    SvarSlet
  7. Det bliver så smukt så smukt! Farvestrålende, men sammenhængende på grund af den gennemgående farve.

    SvarSlet
  8. Lykkefanten: Tak Karen- ros kan man da aldrig få nok af :-) men jeg glæder mig til at blive færdig... det går altid hurtigst i starten....

    SvarSlet
  9. hov her var det jo -så flot!
    Knit and hugs
    Thea

    SvarSlet
  10. Thea: Tak skal du have- det er ikke svært at lave hvis man kan hækle en lille bitte smule :-) Uh jeg får helt lyst til at få lidt gang i tæppet igen- nu har det ligget stille siden november hvor jeg fik lavet en del...

    SvarSlet
  11. det er virkelig et smart bord du har, er det til at købe nogen steder:)

    SvarSlet
  12. Kære Sonja- tak- jeg kunne heller ikke stå for det- det stod på fortovet foran en genbrugsbutik- så jeg måtte standse bilen da jeg kørte forbi 2. gang og have det med for 100 kr.. det er ikke super stabilt men helt ok :-) Jeg tjekker lige om der står noget på det nogen steder så skriver jeg det til dig :-) farven er en smule falmet på noget af det orange- så det er nok originalt retro :-)

    SvarSlet
  13. JA DET KUNNE GODT LIGNE NOGET RETRO, HAR ALDRIG SET SÅDAN ET FØR:)

    SvarSlet

Send en kommentar

Populære opslag fra denne blog

Genbrugsfund II

Kan det kaldes genbrug når tingene aldrig har været brugt? Ja jeg har i hvert fald fundet disse to kuglelamper i min fars depot. De lå i original indpakningen fra 1975 hvor vi flyttede.... Så hvor de skulle have hængt i min barndom vides ikke... Men Pernille ønsker sig grønne loftslamper og disse to er klar til at putte i fatningen og hænge op.... Måske en gang i løbet af idag, mens malingen tørrer på kommoden jeg skal til at grunde om lidt..

Projekttasker til salg: #dreamknitbag på instagram

Så kommer der lidt liv her på bloggen igen- lang pause og nu kommer jeg til at linke til Instagram hvor min konto er @keep_dream_knitting #dreamknitbag   på Instagram er der jeg viser de projekttasker jeg syer og sælger hvis nogen synes om dem. Skriv en pb på Instagram så finder vi ud af farver og størrelser osv. Lille model: Jeg laver en lille handy version jeg kalder for Knit'nwalk størrelsen som lige passer til at hænge over armen og med en strømpe eller hue i. Den er ca 13 bred, 8 dyb og 24-25 cm høj. Intro pris 75 kr :-) Pris 95 kr. Posen er uden lynlås så intet hænger i. Jeg syer taskerne i stof fra mit stoflager som hovedsageligt består af vintage og upcycklede stoffer som er købt i genbrug eller arvet fra familie og venner. Det sjove ved at sy taskerne er at sætte farverne sammen- og få det til at spille med de materialer jeg har på lager. Medium: Udover denne størrelse laver jeg også en lidt større model som nemt rummer A4 opskriften og et par nøgler garn

kold i r...n

dette stemningsbillede kan vist godt bruges til dagens stemning... godt jeg skal til boldtræning i eftermiddag- der plejer vi at grine rigtig meget- og det bliver skønt til en afveksling..... altså fra resten af dagen- ikke resten af mit liv vel ,-)